התקשרו 053-2755833

הכנת תכנית עסקית

הכנת תכנית עסקית הינה צעד בסיסי בפיתוח כל תהליך עסקי. רצוי מאוד, שכאשר עסק עמד בפני החלטה משמעותית, או צעד קריטי, יבנה בעל העסק\יזם תכנית עסקית בליווי איש מקצוע, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר. חשוב לזכור, שכשם שהעסק מושפע באופן תמידי מהעולם המשתנה, כך גם תשתנה התכנית העסקית בהתאם. לכן, רצוי לבחון את התכנית העסקית הקיימת אחת לתקופה, ולעדכן אותה במידת הצורך.

הכנת תכנית עסקית

הכנת תכנית עסקית, מא' עד ת'.

חשוב לזכור, שהתכנית העסקית צריכה להכיל בין 20-30 עמודים, ועד 4 עמודי נספחים. תכנית ארוכה יותר, לא תיקרא ע"י בעלי העניין. בנוסף, חשוב לכתוב את התכנית בשפה ברורה ואסתטית ולהימנע ממונחים מסובכים וארוכים, לקצר במילים ולהימנע מחזרות על רעיונות מסוימים מס' פעמים. רצוי להוסיף שרטוטים ודיאגרמות המדגישות את הנק' החשובות. התכנית העסקית תכיל את ראשי הפרקים הבאים:

  • תקציר מנהלים – פרק זה מהווה הצצה ראשונית למיזם, מה שהופך אותו לאחד הפרקים החשובים בתכנית העסקית. עליו להיות קצר, (לא יותר מ2-3 עמודים), ולספק לקורא מידע על החברה, המוצר\שירות, תחזיות עתידיות, תיאור האסטרטגיה והמודל העסקי.
  • ניתוח שוק – מטרתה לנתח את השוק ומגמותיו, ולהציג את הצורך במוצר או השירות שהחברה מחפשת לקדם. בנוסף, היא מציגה את המתחרים, חסמי הכניסה ומספקת הצצה לתחרות העתידית, שעלולה להיווצר כשהמוצר\שירות ייכנס לשוק. לשם ביצוע מטרות אלו, יש להשען על מקורות מהימנים. ניתוח שוק שלא יתבסס על מקורות כאלו, עלול להידחות ע"י הגורמים הרלוונטיים. יש להציג את פוטנציאל השוק, לבצע פילוח שוק, לפרט את המתחרים ומצב התחרות בשוק, וכן לנתח את התעשייה כולה.
  • המוצר – יש לתאר אותו מנק' המבט של הלקוח; כיצד יועיל לו, מדוע כדאי ללקוח לרכוש את המוצר\שירות שאנו מציעים, מהו הצורך עליו עונה המוצר\שירות, מהי תרומתו לבעלי העניין של החברה (ספקים, בעלי מניות, לקוחות..), אמצעי ייצור נדרשים.
  • אסטרטגיה ותכנית שיווק – הגדרת חזון המיזם, המטרות האסטרטגיות, בניית התהליך האסטרטגי ופירוט המודלים העסקיים השונים, אסטרטגיית החדירה לשוק והדרכים בהן מתכננת החברה למשוך את לקוחותיה.
  • הארגון, היזמים וההנהלה – פרק זה בוחן את יחסי העבודה בין היזמים וההנהלה, ומפרט את היתרונות של כל אחד מהגורמים האנושיים במטרה להציג מערכת פוטנציאלית שיכולה להוביל את הארגון להצלחה.
  • תכנית פיננסית – הצגת ההיסטוריה הפיננסית של הארגון (כולל מקורות ההכנסה), ואת תכנית המימון העתידית, ל-3 השנים הקרובות לפחות. הצגת דו"ח רווח והפסד ל-5 השנים הראשונות, וכן ניתוח הוצאות ורווח תפעולי עבור כל חודש בשנה הראשונה, יחד עם תזרים מזומנים והצגת נקודת איזון.

 

למה לכם לקחת החלטות קשות לבד?

תכנית עסקית היא מסמך אישי של העסק, היא מציגה את כל התהליכים העסקיים, הכלכליים והשיווקיים שנוצרו על מנת לקדם את המיזם. כל סעיף בתכנית נכתב בשיקול דעת וחשיבה עסקית עמוקה, במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אם ברצונך לייעל אפילו יותר את התהליך, להגיע רחוק יותר וביעילות גבוהה יותר – חיבורים עסקיים כאן כדי לתת לך את הכלים הטובים ביותר להצלחה בטוחה. יחד נגבש תכנית פעולה רחבה ועניינית, ונדאג שהמיזם שלכם ייצא לשוק שיחכה לו בציפייה.

 

קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים