התקשרו 053-2755833

תכנית שיווקית

בניית תכנית שיווקית היא אחד התהליכים החשובים ביותר לארגון, ומטרתה היא לפרט את כל הפעולות שעל הארגון לבצע, על מנת להתרחב ולהגיע לשגשוג כלכלי. התכנית השיווקית מסייעת לארגון להגדיר יעדים ומטרות, וכן את הדרך והאמצעים להשגת יעדים ומטרות אלו. בנוסף, תגדיר את סדר העדיפויות בין פעילויות השיווק השונות, כיצד נפיץ אותם, באילו ערוצי הפצה נמקד את הפעילות, כדי שבסופו של דבר נוכל לפענח את הדרך היעילה ביותר למשוך אלינו לקוחות איכותיים בזמן קצר ובעלות שתתאים לנו. 

תכנית שיווקית

כיצד תכנית שיווקית תורמת להצלחת העסק?

אם נבנה אותה נכון, תוכל התכנית השיווקית לתרום רבות להצלחת העסק שלנו. לשם כך, עלינו להתמקד במספר נקודות :

  • ניתוח שוק ופלחי שוק – ניתוח השוק ופלחי השוק הוא הבסיס להחלטה האם כדאי מלכתחילה להשקיע בפיתוח המוצר החדש, שכן ייתכן שנגלה שהמוצר שברצוננו לשווק הוא כל כך שכיח, שמתחרה נוסף עלול רק להפסיד מהניסיון. עלינו לשאול את עצמנו; מה גודלו של שוק היעד שלנו? מהן החוזקות שלנו לעומת שאר המתחרים? מה מייחד אותנו? מה הלקוחות הפוטנציאלים שלנו רוצים וכיצד נוכל לספק להם את מבוקשם? איך נוכל להגדיל את נתח השוק ולהגיע ללקוחות חדשים?
  • תמהיל שיווקי – זהו הגרעין של כל תכנית שיווקית. בעזרתו, נוכל להגדיר את האסטרטגיה השיווקית שלנו בעזרת ארבעת ה-P:
  1. מוצר (Product): שמו, למה הוא משמש, כיצד הוא ייראה, מיתוג המוצר, אריזה, מיצוב, בידול.
  2. דרכי הפצה (Placement): בחירה בערוץ ההפצה הרלוונטי ביותר למוצר שלנו, זה שיגיע למספר גדול יותר של לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, בחינה של המפיצים; רמת השירות שלהם, מהי המוטיבציה שלהם לעזור לי (רווח, הטבות..)
  3. מחיר (Price): בחינה של מדיניות מחירים\הנחות. ההחלטה לגבי מחיר מורכבת ותלויה בגורמים רבים, שכן יש למצוא את האיזון בין מחיר לאיכות.
  4. קידום (Promotion): כל ההחלטות הקשורות לדרך בה הארגון יקדם את המוצר לשוק; החל מחסויות, מכירות אישיות, יח"צ ועוד.
  • תכנית שיווק אלטרנטיבית – תמיד כדאי להכין תכנית גיבוי, למקרה שיימצא פגם בתכנית המקורית. לשם כך, ננתח את ארבעת ה-P שלנו ואת הדרך בה יבואו לידי ביטוי בכל אחת מהתכניות שכתבנו. בסופו של דבר נבחר את התכנית הרצויה לנו, נגדיר את פעילויות השיווק הנדרשות לנו, את היעדים הכלכליים – תחזית של הכנסות והוצאות, נקודות איזון.

 

בואו לבדוק עד כמה המוצר שלכם נחוץ בשוק!

תכנית שיווקית ערוכה היטב מבוססת על הכנה ועבודת מחקר מעמיקה. היא משקפת הבנה של השוק וצרכיו, המוצר ופוטנציאל הצמיחה שלו. בנוסף, היא מגדירה את טקטיקות השיווק והקידום בהן תפעל החברה. אם צץ במוחכם רעיון למוצר חדשני, אם אתם צועדים לקראת השקת מוצר חדש, אם אתם מחפשים את האסטרטגיה הנכונה, המומחים שלנו – חיבורים עסקיים" כאן כדי ללוות אתכם בכתיבת התכנית השיווקית המתאימה ביותר לעסק שלכם, ולהוציא אותה לפועל יחד אתכם!

 

קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים